2 Ocak 2016 Cumartesi

ZEKİ KIRDEMİR DEVRİM BİZE YAKIŞIRDI

 
                                                                                                                              9:04/ 23.11.14
 Şu anda koltuğun üstünde Zeki Kırdemir(Gerilla Zeki) 'in Devrim Bize Yakışırdı kitabı var.Denizlerden sonraki kuşak.Yani Denizler 68, onlar 78. kuşak.Zeki  Kırdemir yaşadıklarını anlatıyor, çocukluğunu ,davasını ,DEV-GENÇ'i , hapis hayatını askerlik hayatını, sevgilim diyemediği Adı Onda Kalan'ı anlatıyor.
    Nihat Behram' ın  Dar Ağacında Üç Fidan'ı gibi değil o belgesel -anlatı türüydü.Bu sanırım otobiyografi gibi bir şey.Çok sevdim en çok Capon Yılmaz 'ı sevdim.Belki bir bölümde ondan bahsedildiği ve kendime yakın hissetiğimden.Belki Capon Capon gülüşünden , belki kumarda hep kazandığından. Belki Damla'nın babasının kuzeni olduğu için.Belki belki , ben baya sevdim bu adamı.
    Sunuştaki Edip Cansever şiirine bayıldım.

    ...
    Bir aşk çeksem şu karşıki aşıklar sevinir
    Utancı bilerek yaşamak korkunç
    Daha korkuncu da var: utancı bilerek yaşatmak
    ...
    Ve düşün sevgilim , mahpusunu kıskanan bir gardiyan düşün
    ...
    Sevgilim , diyorum , oysa kimsecikler yok yanımda.




Şuraya küçük mutlu bir not: Damla 'nın babasına teşekkür ederim.Yazıda geçen iki kitap da ona ait.
Damla 'nın babası diyorum ama amcamızın ismi Kenan Şahin .
Saygılar selamlar:D 
                                                                                                                 
                                                                                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder